Tavoitteet, hyödyt
Prosessin lopputuloksena syntyy hoiva- ja hyvinvointiyritysten liiketoimintaverkko, joka pystyy tuottamaan kokonaispalvelua tilaajan määrittämien laatu-, tuottavuus- ja muiden kriteerien mukaan. Ostajan (esimerkiksi kunnan) hankintaprosessi helpottuu ja kokonaiskustannukset alenevat.
Liiketoimintaverkko muodostaa kilpailukykyisen, asiakasläheisen, joustavan sekä tarveperusteisesti kehittyvän vaihtoehdon suurille alan toimijoille. Prosessin kuluessa avoimuus ja luottamus kasvavat ja saadaan rakennettua tiivis vuorovaikutus. Nämä ovat tärkeitä verkon toiminnan menestystekijöitä. Palveluverkkoon luodaan selkeä liiketoimintaosaaminen, laadun hallinta ja hyvän asiakaspalvelun toteutus, tietotekniikan ja muun teknologian hyödyntäminen, tehokas toiminnanohjaus sekä yhteydet tarpeellisiin sidosryhmiin.
Kenelle, kohderyhmä
Veturiyritykset, hoiva- ja hyvinvointialan pienyritykset, palvelujen ostajatahot (esimerkiksi kunnat)
Toteutustapa ja aikataulu
Jokainen verkon rakentamisohjelma tarkennetaan valmiitten pohjien avulla erikseen ja rahoitus haetaan tapauskohtaisesti.
Koko prosessin kesto vaihtelee sovitusta laajuudesta ja osanottajien aloitusvalmiudesta riippuen 1 vuodesta 2.5 vuoteen.
Toteutus koostuu työpajoista, valmennuksista sekä yhteisen ICT-työalustan avulla rakennettavan toimintajärjestelmän työstämisestä asiantuntijoiden avustuksella.
Mitä, sisältö
Esiselvitys Visio ja liikeidea
Toiminnan käynnistys ja perusvalmiudet toimeksiantoihin