Tavoitteet, hyödyt
Verkostosuhteiden parempi suunnittelu, rakentaminen, hallinta ja kehittäminen, yrityksen verkostoosaamisen parantaminen kiinteänä osana liiketoimintaa, kilpailukyvyn kohottaminen ja osaamispääoman kartuttaminen verkostoitumisen avulla. Ymmärrys verkostoitumisen liiketoimintahyödyistä. Kokonaiskuva yrityksen verkostosuhteista.
Kenelle, kohderyhmä
Organisaatioille (yritykset, julkinen sektori), joilla on suuri määrä verkostosuhteita tai joille verkostoituminen on strategisesti tärkeää. Kevennetty versio pienemmälle yritykselle, joka rakentaa liiketoimintansa vahvasti verkostoitumisen varaan.
Toteutustapa ja aikataulu
Analyysin vaatima ajankäyttö on 4 - 8 konsultointipäivää, riippuen organisaation koosta, verkostosuhteiden määrästä ja merkityksestä sekä henkilöstön mukana olosta. Analyysi toteutetaan tiiviinä yhteistyönä yrityksen johdon ja henkilöstön sekä Verkostokonsultin toimesta. Analyysissa käytetään Verkostokonsulttien kehittämiä menetelmiä ja työkaluja.
Analyysin kestoaika on yrityksen koosta riippuen 1 – 2 kuukautta.
Mitä, sisältö
Verkostostrategia osana yhtiön kokonaisstrategiaa